Infografika Oční Terapie - výživa pro oči

Oči jsou bezesporu jedním z nejdůležitějších orgánů. Jsou citlivé na přísun živin. Objevte co doplnit do svého jídelníčku a vyhněte se potížím s očima. 

Z mnoha vědeckých studií je známo, že některé látky jsou důležitější než jiné. Inspirujte se mou infografikou.

 

Mrkev

obsahuje beta karoten. 

Beta karoten pomáhá sítnici a usnadňuje průběh mnoha funkcí oka.

 

Losos a další tučné ryby

jsou plné DHA.

Nízká hladina mastných kyselin se dává do souvislosti se syndromem suchého oka.  Omega-3-nenasycené kyseliny jsou důležité pro krevní zásobení sítnice a regeneraci. 

 

Ořechy

jsou výborným zdrojem vitaminu E. 

Vitamin E je známý svou ochrannou funkcí před poškozením buněk volnými radikály. Příznivě působí na nitrooční tlak. Také může bránit progresi šedého zákalu a makulární degeneraci.

 

Luštěniny

jsou dobrým zdrojem minerálů.

Pro správné fungování enzymů v oku je podstatný zinek, ale příliš velké množství zinku může oči poškodit. Zinek podporuje noční vidění. Zinek chrání před degenerací sítnice.Doplňujte jej společně s dalšími látkami v této infografice :) Doporučené množství zinku a dalších minerálních látek najdete v eBooku Oční Terapie.

Hořčík pomáhá s produkcí slz a podporuje relaxaci očních svalů  

Selen je nezbytný pro správnou funkci glutathionu, hormonu, který má výrazné antioxidační vlastnosti a je pro zdravé oči nezbytný. Studie ukazují, že přidáním vitaminu B2 v množství 10mg/den se zvýší produkce glutathionu až o přibližně 80%

 

Brokolice, růžičková kapusta, paprika

obsahují hodně vitaminu C, B2.

Brokolice je špičkový zdroj riboflavinu (vitaminu B2). Vitamin B2 pomáhá vašim očím přizpůsobit se a adaptovat se na změny intenzity světla. Studie ukazují, že přidáním vitaminu B2 v množství 10mg/den se zvýší produkce glutathionu až o přibližně 80%.

Vitamin B1 pomáhá udržovat zdravý oční nerv. A jeho nedostatek bývá průvodním jevem u glaukomu. 

 

Špenát a další listová zelenina

jsou nacpané luteinem a zeaxanthinem.

Jak ukazují studie lutein a zeaxanthin snižují riziko vzniku katarakty a rozvoje makulární degenerace. Jsou důležité pro tvorbu očních pigmentů. Dostatek těchto antioxidantů v potravě prokazatelně zpomaluje stárnutí buněk oční čočky. 

 

Avokádo

obsahuje lutein.

Lutein je antioxidant, který může pomoct udržet zdravé oči do vysokého věku.

 

Citrusy

jsou plné vitaminu C.

Vitamin C je silný antioxidant. Bylo prokázáno, že vitamin C snižuje riziko rozvoje makulární degenerace a katarakty. 

 

Rajčata, vodní meloun, růžový grepfruit 

jsou zdrojem lykopenu.

Lykopen je červený pigment a silný antioxidant. Je důležitý jako prevence makulární degenerace.

 

Borůvky

jsou bohaté na antokyany.

Antokyany chrání čočku a sítnici před degenerativními změnami, podporují obnovu buněk, pomáhají u krátkozrakosti. Zlepšují funkci cév očí a tedy zásobení oka živinami. Příznivě ovlivňují i noční vidění.