Oční Terapie - 4 kroky ke zdraví očí

Chcete lépe snášet hektický způsob života?  Naučte se pomocí oční terapie odbourávat stres a posilte odolnost, či resistenci vůči stresu. Pracujte s emocemi. Nastavte si psychiku tak, aby to co prožíváte, to co hodnotíte, to o čem přemýšlíte bylo v souladu s vaším záměrem zlepšit své vidění. Pochopte souvislosti, třeba jak prostředí ovlivňuje kvalitu vidění nebo jak působí různé barvy na oči a jak stimulují nervovou soustavu. Co vás unavuje a co vám pomáhá.

Naučte se metody etikoterapie a zkoumejte příčiny. Proč je situace taková jaká je. V čem to vězí, že slábne zrak. Nalezněte odpovědi na otázku "proč se to děje právě mě?"

Prozkoumejte vztahy, zjistěte kde je potenciál ke zlepšení a použijte nástroje k řešení. Analyzujte vztah k sobě samému, vztahy k lidem ve vašem prostředí. Naučte se své okolí vnímat jako zrcadla, která vám zrcadlí vaše vnitřní nastavení a to, na co kladete důraz. Zrcadla obvykle odhalí to, co je akutní.

Přijměte zodpovědnost za svůj život a za prostředí ve kterém žijete. Můžete být tvůrce svého života nebo obětí. Rozdíl je právě v zodpovědnosti. Přijmout zodpovědnost znamená, že si svůj život utváříte do jisté míry podle sebe. Vyhnout se zodpovědnosti znamená, že se stavíte do role oběti, která potřebuje, aby jí život utvářel a diktoval někdo jiný.  

Obě, etikoterapie i oční terapie, zkoumají vnitřní postoje a návyky, které vás dovedly tam, kde jste. Tam, kde vaše tělo ukazuje slábnoucím zrakem na příčiny které za tím vězí. Chcete to rozklíčovat? Chcete přijít věcem na kloub?

 

Krok první: Přijmout zodpovědnost

Pokud chcete žít život podle sebe, přijměte zodpovědnost za to, jak je to teď.

Často je to těžké, protože vnitřní ne-spokojenost nám brání přijmout situaci takovou jaká je. Přijmout zodpovědnost, že jsme si to sami stvořili nesprávnými postoji, návyky a často i domněnkami. Jenže, jak vědět co je správné, když je možné měnit úhel pohledu a dívat se na situaci z mnoha stran a vnímat, že z každé pozice se jako správné řešení jeví něco jiného? Vyberte si to, co je dobré řešení pro všechny zúčastněné

Cvičení: Posaďte se a vnitřně se nalaďte na stav: "Přijímám zodpovědnost za situaci, kterou teď žiji."

 

Krok druhý: Udělejte si test spokojenosti

Udělejte něco pro sebe a otestujte se. Budete vědět, na čem jste a co je potřeba změnit. Nakreslete si čáru a nad ní 10 čísel jak je na obrázku. Udělejte si křížek tam, kde se ohodnotíte:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
                   

Pořádně se zamyslete a poslouchejte svůj vnitřní hlas.

Ohodnoťte, nakolik jste spokojeni se svým životem, s tím jak se v životě realizujete, se svou prací, se svým zdravím, s tím jak vypadáte. Oznámkujte se. 10 je nejvyšší známka a znamená naprostou spokojenost. 1 je nejnižší známka a znamená absolutní nespokojenost.

Máte? Skvělé! Tak si prosím připravte imaginární lžičku, nádobu s medem a nádobu s hovínky a misku, do které to všechno smícháte. Dobře! Stačí, když si to budete vizualizovat. Podle toho, jaké číslo jste si dali, dejte si do misky stejný počet lžiček medu. Zbytek, který chybí do deseti, doplňte lžičkami hovínek. Kdo se ohodnotil jedničkou, dá do misky 1 lžičku medu a 9 lžiček hovínek. Kdo se ohodnotil třeba 8, dá do misky 8 lžiček medu a 2 lžičky hovínek.

Místo hovínek si můžete představit prudký jed, protože to vyjde nastejno. Psychicky si můžete dát 9 lžic medu a 1 lžíci prudkého jedu a budete na tom stejně jako ten, který si dá 1 lžičku medu a 9 lžic prudkého jedu. Teď to pořádně promíchejte a chtěli byste to jíst? Ne! Ale psychicky tím sami sebe krmíte vždy, když máte sami pro sebe nízké sebehodnocení! Akorát to v jednom případě bude chutnat o něco lépe, ale výsledek bude, že stejně zaklepete bačkorami. Vaše sebehodnocení není v pořádku, dokud nemáte deset z deseti.

 

Krok třetí: Odpusťte si

Začněte s tím, že si odpustíte všechna hovínka. Vše, co jste hodnotili nízko. Všechny události, které vedly k tomu, že se na sebe zlobíte. Pochopte, dělali jste stejně jen to nejlepší, čeho jste byli schopni. Nikdo neumí udělat víc a nikdo není povinný dělat nemožné věci. Odpusťte si, že nejste na piedestalu dokonalosti jako antická socha. Jste živá bytost, jedinečná a perfektní. Pokud to vaše okolí nevidí, kašlete na ně! Žijete programy, které jste se doteď naučili. Můžete je kdykoliv změnit a pak se změní i vaše povaha. Budete se na svět dívat s větší důvěrou, sebevědomím a radostí. Být vnitřně šťastnější, to stojí za to, že?

Snížené sebehodnocení je prazáklad všeho neštěstí, nespokojenosti a neúspěchů.  

Najít co všechno je potřebné si odpustit, vyžaduje analýzu a dost vnitřního zkoumání. Návod naleznete v meditační sérii věnované analýze sebe sama v členské sekci.

 

Krok čtvrtý: Tvořte, plánujte a jednejte

Přemýšlejte o tom, co chcete a jak to má být. Zkuste své představy udržet v mezích "dobrého pro všechny zůčastněné". 

Vizualizujte si cíl, jaké to je, když je to tak jak chcete. Přemýšlejte o tom, co budete potřebovat zvládnout. Musíte se něco nového naučit? Potřebujete vyřešit nějaký nezdravý návyk?  Potřebujete začít dělat věci nějak jinak, protože chcete jiné výsledky než jste měli doteď? 

Plánujte si cestu do cíle. Kudy povede? Co uděláte pro svůj cíl? Třeba lepší kondice očí? Hotový plán pro zlepšení kondice očí >>

Konejte naplánované věci. Výsledky se dostaví. A dejte si pozor na toxické emoce, které likvidují nebo minimálně oddalují výsledky.