Sebekoncepce a oční terapie
Všechno na světě se vytváří dvakrát. Nejdřív v mysli, pak ve skutečnosti.  Když chcete mít oči v pořádku, dejte do pořádku svá očekávání a myšlenky. To je dávno známá pravda. Než něco stvoříte nebo zničíte, musíte projít několika fázemi:          

Fáze první

Věnujte pozornost svým myšlenkám. 

Myšlenky si pečlivě vybírejte, protože jsou stavebním kamenem vaší skutečnosti. To, v jaké kondici vaše oči jsou, je důsledek vašich myšlenek, které vás inspirovaly k dobré péči o zrak nebo vás naopak vedly k tomu, že o kvalitu svého vidění nepečujete vůbec.
 

Fáze druhá

Umění věřit.

Ano, všichni dobře víme, že za jistých okolností placebo funguje. Proč to nevyužít ve svůj prospěch?
 
Věnujte pozornost tomu, čemu věříte. Ne, nebudu psát nic o náboženství.  Víra, tak jak ji chápu, je spuštěný program, naučené očekávání. 
Program, který vás na cestě podporuje nebo ubíjí. Očekáváte, že se vám bude dařit nebo očekáváte problémy, potíže a nevalné výsledky? 
 
Pochybnosti jsou také víra, ale moc vám nepomohou. Jaký je váš program, vaše očekávání, to vám řeknou naprosto čestně a pravdivě vaše vnitřní pocity. 
Jestli věřím, že to dokážu nebo nevěřím, tak jako tak budu mít pravdu. Když chcete něco dokázat, překonat své původní vnitřní nastavení, program plný pochyb,
potřebujete nejdřív uvěřit, že je to možné. Program víry, který funguje opačně, tedy proti vám, pošlete pryč. Znáte to rčení "Víra hory přenáší"? Víra není zkostnatělá, tedy aspoň nemusí být. Každý si ji může udělat podle sebe, pro každou situaci zvlášť. Může vám dobře sloužit, nebo vás likvidovat. Vaše víra, je vaše sebekoncepce.  Víte kde jste, víte kam jdete a věříte, že to dokážete. 
 
Všichni máme mnoho naučených postojů, programů nebo různé formy víry. Třeba věříme, že zítra ráno vyjde slunce, že když budu cvičit zhubnu, že umřu někdy až za hodně dlouho, že brýle jsou řešení pro oči, že je zelenina zdravá, že prášek na bolest odstraní bolest...  Některé z nich jsou funkční a mají nějaký rozumný základ, jiné jsou často jen domněnky. 
 

Fáze třetí

Síla konat

Také trávíte mnoho času u počítače? Dělejte každý den po hodině krátkou přestávku aspoň na 1 minutu. Třeba cestou pro sklenici vody. Využijte tipy pro péči o přetížené oči:

Jak o přetížené oči pečovat? 

  1. Oči často uvolňujte. Vyzkoušejte některý ze základních cviků uvolnění na minutu.
  2. Udržujte šíji volnou a svalstvo šíje pravidelně procvičujte. Když nemůžete cvičit celou sestavu pro pružnou šíji, alespoň se protáhněte a kružte rameny. 
  3. Dbejte na správné držení těla, nehrbte se, zejména když sedíte u počítače, vyrovnejte záda.
  4. Vyměňte si tapetu na monitoru a každý den se dívejte na něco nového.
  5. Pijte dostatek tekutin a dbejte na výživu
  6. Dělejte si přestávky a dívejte se ven z okna, někam do dálky.
  7. Věnujte pozornost vašim myšlenkám a pocitům.
 
Ano i pocitům. Myšlenka je idea, říká co, pocit je energie, říká jak, jakou cestou toho dosáhnete. Bude to cesta příjemných pocitů nebo sebedestrukce?